Menyasszonyi fátyol készítés



Sziasztok!
Elkészült a fátylam. ^^
Most leírom nektek hogy is készült. :)
Elsőként elmondom hogy hol vettem az anyagot hozzá. Mármint a tüll anyagot, a többi volt itthon.
Találtam egy méteráru webáruházat, itt találjátok ha érdekel. Én nagyon meg voltam elégedve velük, gyorsan megjött a csomag, és minden rendben volt vele. Szerintem fogok még innen rendelni.
Vettem egy 150 cm széles tüll anyagból 2,5 m-t. (Vedd figyelembe hogy én 153 cm vagyok, ha magasabb vagy, inkább 3 m-t javaslok ha ilyen hosszú fátylat szeretnél)
Az anyagot először egyik végén félbe hajtottam (ez lesz a fátyol teteje)



Aztán hozzámértem a hajcsatot, és behajtogattam az anyag egyik felét. Az a lényeg, hogy a csat feléig érjen a behajtás. (ezért látszik a képen hogy csak a feléig raktam az anyagot mikor mértem)



Ha kész, ilyennek kell lennie ha picit széthúzzuk:








Ezután ezt az összehajtott részt összefogtam hogy ne csússzon szét,







majd a másik felét is ugyan így behajtogattam és összefogtam.



Arra kell figyelni hogy a fátyol széle a hajtogatás végén kifelé álljon ahogy a képen is látszik.
Ezután letettem az asztalra az egészet úgy, hogy az a fele legyen alul, ami a felvételkor majd úgymond felül lesz. (tehát amit látnak ha hátulról nézik a menyasszonyt, bocs ha hülyén magyarázom...)
Mikor ezzel megvoltam, akkor levettem a rögzítést, és egyet balról, egyet jobbról hajtogatva, picit egymásba csúsztattam az anyaghajtásokat hogy picit fedjék egymást. Ezt próbáltam lefotózni (az állammal :'D ) de nem lett valami jó kép.






Ezt összetűztem középen.






Erre még rátettem egy csipkeszalagot, és rávarrtam.






Mikor kész lettem a varrással, levágtam felül a felesleges anyagot.






Én olyanra terveztem hogy a csathoz nem rögzítem hozzá véglegesen az egészet, két okból:
1. Mert szeretném (az esküvő alatt is) külön hordani a csatot, mert hát ekkora fátyollal nem lehet táncolni egyebek.
2. Így mosható a fátyol. A csatot nyilván nem akarom kimosni mosógépben, de a fátylat így ki lehet.
A fátylat a csatra rákötve fogom hordani.






A fátyol teteje el is készült, most jöhet az alja.
Szintén félbehajtottam az anyagot, mint az elején. Két ponton rögzítettem. Az egyik rögzítés a fátyol közepénél legalul van, a másik a szélénél abban a magasságban ameddig le akarom vágni az anyagot. (ha nem érted görgess lejjebb és megérted mire gondolok)



Egyik rögzítéstől a másikig körívben levágtam az anyagot.






Ami szétterítve így néz ki:






Ezután visszahajtottam félbe az anyagot, és hullámosra vágtam.



Utólag még a megfelelő magasságba lett rá varrva a két oldalára egy-egy kis "fülecske" fekete szalagból. Az ujjamat bele bújtatva tudjam tartani a fátylat, és így nem kellett fogni végig valakinek, és még táncolni is tudtam úgy hogy le sem kellett venni a fátylat.







És ezzel el is készült a fátylam, ha lenne több időm hímeznék rá lila virágokat, de most ilyen marad.
Köszönöm a figyelmet, Szép Napot az Olvasónak! ^^

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése